Reteta: Desertul mic dejun, budinca din seminte de chia

Untitled

O reteta usoara si interesanta mi-a aparut zilele trecute in feed-ul de MyFitnessPal, o budinca bazata pe seminte chia si lapte de ceva alune. Practic, o traduc un pic si ii dau interpretarea mea fata de masuratorile lor care nu au niciun sens daca nu ai instrumente profesionale de masurat.

Ingrediente pentru o portie:

  • 200ml lapte de caju/cocos/migdale
  • 3 linguri mari de seminte chia
  • 1/4 sau 1/2 esenta de vanilie (dupa preferinte)
  • 5 sau 10 grame de coaja de portocala (orange zest)
  • ceva “garnitura”, dupa gust/preferinte si limita de calorii pe care o ai

Total calorii: ~250 / portie (fara garnitura)

Reteta originala recomanda lapte de migdale, caju sau cocos. Eu am gasit, la ceva farmacie naturista de la parterul blocului, toate trei tipule asa ca l-am ales (la nimereala) pe cel de caju. Data viitoare o sa incerc cu altceva. A fost 20 de lei cutia de 1litru, desi astazi am vazut la Mega Image alt brand de lapte, care era vreo 11 lei litrul, deci depinde de unde cumperi.

Seminte am gasit la farmacia Ducfarm, cu 7,7 lei parca, pachetul de 300 sau 400 de grame (nu-l am langa mine, dar oricum, pachet destul de mare). Aveau si o varianta de gramaj mai mic, la 4 lei si ceva.

Portocala sau esenta de vanilie – cred ca te descurci si singur sa iei, daca nu ai deja prin bucatarie/camara.

Instructiuni:

  • Am umplut un castronel fancy, primit cadou de la matusa-mea, cu laptele de caju (200ml)

IMG_0118

  • Am spalat bine portocala cu apa fierbinte, pentru ca nu era bio, deci, probabil, era acoperita cu ceara si/sau perticide
  • Am dat coaja de portocala pe razatoare

IMG_0124

  • Dar nu inainte de a ma juca cu razatoarea, ca sa ma simt ca un urias

IMG_0123

  • Am pus esenta si coaja de portocle peste lapte (aici serios, gusta, sa te asiguri ca e cum iti place tie)
  • Iar pe final am pus semintele de chia

IMG_0125

  • Acum amesteca bine. Vad ca semintele astea au tendinta sa pluteasca, iar tu vrei sa fie impartite in mod egal, pe toata adancimea, sa nu ai un strat gros deasupra si lapte gol dedesubt.
  • Acopera vasele cu niste folie si da-le la frigider. Daca ai timp, lasa-le 24 de ore, daca nu, macar doua-trei ore. Cand o scoti, trebuie sa fie asa, intre gelatinoasa si lichida. Daca laptele inca e lichid, ai pus prea putine seminte si nu “s-au prins”. Ele trebuie sa absoarba laptele si sa se umfle.

Cand le scoti ai putea sa o mananci asa, ca e buna, am gustat-o. Simti usor aroma de vanilie si portocale si ai un desert light si racoros, cu doar 250 calorii. Eu, personal, iti recomand sa pui ceva pe deasupra, in functie de cate calorii dispui. Spre exemplu, eu am pus niste persimmon si a fost minunata.

IMG_0133

Pentru asta am mai sacrificat 127 de calorii (mai putin, de fapt, ca nu avea chiar 100 de grame, dar sa zicem). De asemenea, poti folosi banane si unt de arahide, o combinatie incredibila, dar mai bogata caloric. Sau daca nu, chiar si niste fructe de padure sunt o solutie, si cu alea stii sigur ca nu consumi multe calorii.

Si pe langa gramada de beneficii aduse de semintele de chia, mi se ca poti consuma o budinca de-asta fie ca desert, fie ca mic dejun.

Untitled

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *